Web-sisällön esitys

Mitä digihankkeellemme kuuluu näin kevään korvilla?

Olemme saaneet digitalisaatiohankkeemme ensimmäisen vaiheen eli asiakashaastattelut lähes tulkoon päätökseen. Tiivistetysti lopputulemana oli, että te, asiakkaamme, olette tyytyväisiä meihin ja palveluihimme, mutta sähköiset työkalut eivät tosiaan vastaa tarpeitanne ja odotuksianne.

Tässä tiivistetysti asiakashaastatteluiden tulos

Hankkeen ensimmäisessä vaiheessa Solita haastatteli n. 50 henkeä asiakasorganisaatioistamme. Sähköiset työkalumme saivat runsaasti konkreettista palautetta, mutta haastatteluissa nousi myös esiin tyytyväisyys meitä ja palveluitamme kohtaan. Tämä on erittäin positiivinen viesti, joka kertoo siitä, että olemme tehneet asioita oikein. Edellytykset hyvälle asiakastyytyväiselle ovat siis olemassa myös sähköisissä rajapinnoissa kunhan toteutamme ne käyttäjien odotukset ja tarpeet täyttäviksi – tai jopa ylittäviksi.

Te kerroitte haastatteluissa arvostavanne reaaliaikaista tilannekuvaa, sujuvuutta ja ajan säästöä. Yksinkertaisesti: tehokkuutta, ei niinkään yksittäisiä ominaisuuksia. Tältä pohjalta olemme käynnistäneet uuden sähköisen asiointikanavan ensimmäisenä kehitettävät osa-alueet:

  • Reaaliaikainen näkyvyys palveluihimme ja asiakkaan infrastruktuuriin
  • Käytettävyys ja asioiden selkeä esittäminen
  • Laite- ja käyttöpaikkariippumattomuus sekä vaivaton kirjautuminen asiakasportaaliin
  • Dokumentaationhallinta ja suodatettava raportointi
  • Roolipohjainen sisällön esittäminen

Asiakashaastatteluiden lisäksi yhteistyökumppanimme teki 11 kpl sisäisten käyttäjäryhmien haastatteluja. Niissä toistuva viesti oli se, että tarvitsemme automatisoidumpia prosesseja, jotta voisimme lunastaa asiakaslupaukset järjestelmiemme ja sähköisten työkalujemme kautta parhaalla mahdollisella tavalla.

Hanke on haastattelujen ja määritysten myötä polkaistu hyvään vauhtiin. Haastatellut asiakkaat ovat positiivisella mielellä mukana, ja nyt meillä on tieto siitä, mitä he haluavat ja toivovat. Suuri kiitos siis kaikille osallistuneille – aktiivisuutta ja palautetta kaivataan jatkossakin. Lähdemme nyt toteuttamaan konkretiaa ketterästi kahden viikon sprinteissä. Lopputulos syntyy iteroiden kuori kerrallaan.

Mikä digitalisaatiohanke?

Tavoitteemme on olla asiakkaillemme luotettavin ja osaavin kumppani edistämään heidän toimintansa digitalisointia. Tämä digihanke on käynnistetty sähköisten asiointipalveluidemme kehittämiseksi matkallamme kohti parempaa asiakaspalvelua. Meidän ja asiakkaiden välinen rajapinta tulee uudistumaan täysin. Uudistustyö ulottuu alkuvuoteen 2018, mutta tuomme jo ennen sitä uusia toimintoja asiakkaiden käyttöön ominaisuus kerrallaan. Hankkeemme ajureina toimii huippuluokan käyttäjäkokemus. Tulemme esittelemään edistysaskeleitamme jatkossakin tämän uutiskirjeen kautta.

Lue lisää digihankkeestamme

Lisätietoja:
Kari Melkko
Senior Business Manager, Cygate Oy
kari.melkko@cygate.fi
040 481 8159