Blogit

Takaisin

Uusien asioiden äärellä

Olemme uuden äärellä, monessakin mielessä. Maailma muuttuu ja meidän tehtävämme on olla muutoksessa askeleen edellä entistä ketterämpinä ja entistä parempaa asiakaskokemusta tarjoten.

Mikä on tärkeää teille, asiakkaillemme, on tärkeää myös meille. Te haette entistä johdonmukaisemmin ja järjestelmällisemmin itsellenne omassa toiminnassanne uusia kilpailuetuja. Digitalisaatiossa on usein kyse disruption kautta tapahtuvasta tavasta uudistaa perustavanlaatuisesti omaa tekemistä. Muotisana ”disruptio” tarkoittaa jonkin aiemman liiketoimintamallin purkamista ja asiakkaan arvon tuottamista täysin erityyppisesti, hyödyntäen innovaatioita kuten tietotekniikkaa. Uuden palvelun ansaintalogiikka muodostuu siis täysin eri tavalla. Yksi usein käytetty esimerkki on Airbnb. Sen sijaan, että yritys olisi lähtenyt kilpailtuun majoitus- ja hotellibusinekseen perinteisellä tavalla, kehittikin se omaan palvelualustaansa liittyvän liiketoimintamallin, jolla yritys vain välittää lyhytaikaista asumispalvelua. Asiakkaille ei olekaan välttämätöntä, että palveluntarjoaja omistaa tarjoamansa majoituskapasiteetin, jos hinta, saatavuus, laatu ja turvallisuus ovat riittävällä tasolla. Avaintekijä tässä palvelussa on hinta, nopeus, helppous ja ketteryys. Lisäksi uusina arvoa luovina tekijöinä tuli mukaan yhteisöllisyys ja jakamistalous – muotiasioita molemmat.

Ollaan sopivia

Ennakkoluuloton asenne on usein avain menestykseen. Meidän asiakaskuntamme hakee nopeutta, helppoutta ja ketteryyttä. Meille todellisuus saattaa hämärtyä palveluidemme ja asioiden helppouden tai monimutkaisuuden osalta, koska työskentelemme näiden samojen asioiden kanssa päivästä toiseen. Siksi on hyvä aina välillä pysähtyä ja muistaa, että asiakkaamme haluavat tehdä omasta arjestaan meidän kanssamme mahdollisimman mutkatonta ja sujuvaa. Jos me teemme arvojemme mukaisesti asioista yksinkertaisemman näköisiä ja vältämme turhaa jargonia, meidän kanssamme on helppo asioida, ja luottamus meihin kasvaa. Ja silloin meidän on taas helpompaa tehdä asiakastyytyväisyysloikka seuraavalle tasolle.

Helppouteen liittyy oleellisesti yksiselitteinen vastuu. Kaikki, jotka ovat tehneet töitä monitoimittajaympäristöissä, tietävät, miten vaikeaa välillä on löytää jonkin ongelman vastuullista tahoa, saati syyllistä. Kun tällaisia pulmia tulee usein, on helppo ymmärtää, miksi asiakkaat hakevat tänä päivänä kokonaispalveluita ja yhtä vastuullista toimittajaa. On niin paljon helpompaa toimia, kun tietää, kuka vastaa ja kenelle voi kertoa huolensa.

Kokonaispalvelu

Kokonaispalvelussa voit hankkia koko perustietotekniikan kuukausihintaisena palveluna meiltä. Paketti on kattava, eli se sisältää meidän ydinpalvelumme, tietoverkko-, tietoturva- ja kapasiteettipalvelut sekä niihin liittyvät palvelufunktiot, palvelukeskuksen ja tietoturvanhallintakeskuksen. Tämän paketin lisäksi kokonaispalvelu vaatii loppukäyttäjien neuvonta- ja tukipalvelut ITIL:in mukaan yhden kontaktipisteen (SPOC) mallilla, työasemien elinkaari- ja hallintapalvelut sekä samat mobiililaitteille. Mobiililaitteiden osalta tuotamme palvelua yhdessä sisaryrityksemme Data-Infon kanssa, joka konsernissa vastaa tästä osa-alueesta. Markkinoilla kilpailukykyisin palvelukattavuus syntyy sillä, että otamme tähän pakettiin mukaan vielä Telian runkoverkkopalvelut, jolloin palveluvastuumme on jo erittäin korkealla tasolla.

Yhteistyöllä, ennakkoluulottomalla asenteella sekä tinkimättömällä työllä mekin varmistamme paikkamme disruptoivissa menestystarinoissa.

Ollaan yhteydessä!

Pekka Järvinen
Director, Cloud & Datacenter, Cygate Oy

Kirjoittaja on aloittanut pilvi- ja konesalipalveluidemme liiketoiminnan vetäjänä tämän vuoden tammikuussa. Hän siirtyi tehtävään Elisa Appelsiinin palveluksesta. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus tietotekniikka-alalta asiakkaan, yrittäjän, projektitoimittajan ja usean ulkoistuspalvelutoimittajan näkökulmasta. Pekka on innostunut digitalisaation kautta saatavan kilpailuedun rakentamisesta palveluautomaatiota laajentamalla.